צוואות והסכמי ממון

הסכם ממון או צוואה

צוואות והסכמי ממון

צוואה של אדם היא מסמך משפטי המשקף את רצונו האחרון של אדם, ומשאלות ליבו באשר לרכושו ועזבונו לאחר שיעזוב את העולם. ככזה, הוא מרתיע רבים מלעסוק בו, שכן הוא מחייב את עורך הצוואה להתמודד עם העובדה כי טרם נמצא הסוד לחיי הנצח.

יחד עם זאת, המדובר במסמך חשוב המאפשר לעורך אותו לכלול בו משאלות, הכרת תודה, אהבות ולעיתים גם סגירת חשבונות עם הנותרים אחריו.

כמובן, אין חובה חוקית לעריכת צוואה, ובלעדיה יחול על הנכסים הנותרים חוק הירושה.

אלא ככל שישנו רצון להחליט מה יעשה עם רכושנו, הוננו וכלל עזבוננו – מומלץ לפנות לעורך דין הבקיא בעריכת צוואות – על מנת שיסייע בעריכתה של צוואה שרירה ותקפה, ולמזער עד כמה שניתן את האפשרות לתקוף מסמך זה המבטא את רצונו האחרון של המוריש.

לא פחות חשוב הוא הסכם ממון, המסדיר את נושאי הרכוש במהלך חייו של אדם. הרבה פעמים הרעיון לערוך הסכם ממון מתעורר סביב הרצון למסד קשר זוגי, ובטרם חתונה, על מנת להסדיר את נושאי הרכוש של בני הזוג מבעוד מועד. הסכמים אלה חשובים לבעלי ממון ורכוש, אך באותה המידה גם לזוגות שאינם בעלי רכוש משמעותי בתחילת דרכם שכן, כדאי לקבוע הסדרים רכושיים גם ביחס לנכסים עתידיים שיגיעו בהמשך הדרך, כגון ירושות או עסקים.

בהסכם ממון ניתן גם לשלב נושאים נוספים שאינם בהכרח רכושיים.

בכל הנושאים הללו חשוב לפנות  לעורך דין המתמחה בצוואות והסכמי ממון, קשוב ואמין, אשר יביא לכדי ביטוי את רצונותיכם המלאים, ברגישות מקסימלית ובאופן מקצועי, ויבטא באופן מאוזן והוגן את כל ההיבטים שתבקשו לכלול בהסכם הממון או בצוואה.

למשרדנו אפשרות לאשר כל אחד מהמסמכים על ידי נוטריון.